4 veckors core challenge

Att ha en stark core (mage, bål, rygg) är viktigt i vardagen, men även i många sporter och träningsövningar. Med en stark core blir det möjligt att lyfta på ett säkert sätt och du minskar även risken för skador. Core partiet har en viktig funktion genom att stabilisera och hålla resten av överkroppen på plats. Genom att träna upp musklerna i det området kan du få bättre hållning och ökad balans samt minska smärtor i rygg, nacke och axlar.


Syftet med 4 veckors core challenge är att du under 4 veckor ska träna mer core än du brukar göra.
Det kommer finnas 4 pass i veckan och passen kommer vara ca 10 minuter långa. Du behöver ingen utrustning och övningarna kan göras hemma.

Passen kommer vara uppbyggda med 3 olika övningar i varje pass. Övningarna görs i 45 sekunder och vila 15 sekunder innan nästa övning. Efter alla 3 övningar är det 1 minut vila innan varv nummer 2. Totalt 3 övningar per varv och 3 varv.
Passen kommer komma ut på följande veckodagar under maj. Söndag, måndag, onsdag, fredag.

Du kommer hitta passen kl 07.00 varje dag de kommer ut på vår Youtube kanal – Team Lost Fanny och Patrik

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.